COMENIUS: Δραστηριότητες ΣΤ τάξης

Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ


Αναφορά στη Μυθολογία

 

Πρόσωπα- μύθοι και ιστορίες που συνδέονται με την επιθυμία του ανθρώπου να πετάξει. Τα παιδιά ανέσυραν από τη μνήμη τους την ύλη των προηγούμενων τάξεων και αναζήτησαν πληροφορίες και εικόνες από βιβλία και το διαδίκτυο σχετικά με μυθικούς ήρωες , αρχαίους θεούς και θεές που έχουν την ικανότητα να πετούν.

 

Διαπίστωσαν ότι ο άνθρωπος από τα αρχαία χρόνια παρατηρεί τα πουλιά, τα έντομα και όλα τα πτηνά και τα πετούμενα και νιώθει καταπιεσμένος που ο ίδιος δεν κατέχει την δεξιότητα αυτή. Έτσι αποδίδει τις θαυματουργές αυτές ικανότητες στους θεούς του και στους αγαπημένους του ήρωες προσπαθώντας με την παρατήρηση και την έρευνα, τον διαρκή πειραματισμό να μιμηθεί τα πτηνά και να επιτύχει με μηχανικό τρόπο το δικό του πέταγμα, που θα τον απελευθερώσει και θα τον ανυψώσει.

 

Τα παιδιά δούλεψαν ομαδικά σχέδια εργασίας με την ιστορία του Δαίδαλου κσι του Ίκαρου, του Βελλεροφόντη και του φτερωτού αλόγου του Πήγασου, τη σωτηρία της Ιφιγένειας από τη θεά Άρτεμη και το πέταγμά της από την Αυλίδα στην Ταυρίδα, τη σωτηρία του Φρίξου και της Έλλης με τη βοήθεια της μητέρας τους της Νεφέλης που έστειλε το ιπτάμενο κριάρι για να τους μεταφέρει στην Κολχίδα.

   

Αναφορά στις θρησκείες


 

Αναφορά στους αρχαίους Έλληνες θεούς που πετούσαν. Ο Απόλλωνας, θεός του φωτός, οδηγούσε το άρμα του από την ανατολή στη δύση κάθε ημέρα. Ο φτερωτός θεός Ερμής, θεός του εμπορίου και του ταχυδρομείου, γιός και αγγελιοφόρος του Θεού Δία κάλυπτε μεγάλες αποστάσεις από χώρα σε χώρα πετώντας , όπως αναφέρεται στον Όμηρο. Τέλος, οι θεές Ήρα και Αθηνά που πετούσαν με ειδικές ιπτάμενες άμαξες.


 

Οι Ίνκας

 

 

Οι μαθητές δούλεψαν ομαδικά σχέδια εργασίας με πληροφορίες για τους Ίνκας στην Αμερική, οι οποίοι πίστευαν ότι όταν κάποιος πεθαίνει πετάει με ένα λίθο που είχε μορφή ιπτάμενου δίσκου προς το ψηλότερο βουνό των Άνδεων, όπου κατοικούσαν τα ανώτερα θεϊκά πνεύματα και έδυε η σημαντικότερη θεότητά τους , ο θεός Ήλιος.

 

Οι Κινέζοι

 

Οι μαθητές μελέτησαν την κατασκευή χαρταετών από τους Κινέζους. Διαπίστωσαν ότι οι Κινέζοι πίστευαν ότι πετώντας τους χαρταετούς στον ουρανό έδιωχναν μακριά την κακοτυχία και όσο πιο ψηλά έφταναν τόσο πιο τυχεροί θα ήταν. Στόλιζαν με ευχές και επιθυμίες τους χαρταετούς και τους έστελναν κοντά στο Θεό ΄προσαρμόζοντας μικρές φλογέρες, οι οποίες σφύριζαν καθώς περνούσε από μέσα τους ο αέρας και πίστευαν πως έδιωχναν τα κακά πνεύματα.

Οι χαρταετοί ήταν φτιαγμένοι από χαρτί, ύφασμα και μπαμπού και ήταν τόσο γερά κατασκευασμένοι που μπορούσαν να σηκώσουν για αρκετό χρονικό διάστημα έναν στρατιώτη, έτσι παρακολουθούσαν τις κινήσεις του εχθρού και μετάδιδαν σινιάλα από την μια περιοχή στην άλλη.


 

Οι Αιγύπτιοι

 

 

Στην Αίγυπτο, όπως υποστηρίζει και αναλύει ο Δρ. Καλίλ Μεσίχα (Dr. Khalil Mesiha), φυσικός και αερομοντελιστής , στο ταβάνι ενός ναού 3000 ετών στην Άβυδο της Νέας Βασιλείας εκατοντάδες μίλια νότια του Καϊρου, μπορούμε να δούμε αρχαίες απεικονίσεις από αρχαία Αιγυπτιακά Ιπτάμενα Μηχανήματα .


 

Χριστιανική Θρησκεία

 

 

Τέλος οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη μελέτη της Χριστιανικής πίστης σχετικά με τους αγγέλους. Όσο στην Ορθόδοξη όσο και στην Καθολική Εκκλησία λατρεύονται οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ. Τα Τάγματα και οι Ταξιαρχίες των Αγγέλων με τους Αρχάγγελους αρχηγούς και καθοδηγητές μεταφέρουν τα μηνύματα του Θεού στους ανθρώπους, διατηρούν την ειρήνη και την τάξη, προστατεύουν τους καλούς ανθρώπους και πετούν γύρω από τον Θεό. Οι άγγελοι είναι φτερωτοί και Ασώματοι.


Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ


 

Αναφορά στην ιστορία

 

 

 

Αρχύτας(440-360 π.Χ.)

 

 

 

Αρχαίος Έλληνας μαθηματικός από τον Τάραντα, ο τελευταίος μαθητής του Πυθαγόρα, στενός φίλος του Πλάτωνα, ανίκητος στρατηγός και στις επτά μάχες που ηγήθηκε.

 

 

 

Είχε κατασκευάσει ιπτάμενο μηχανισμό με τροχαλίες και ένα ομοίωμα περιστεριού που πετούσε με τη βοήθεια ενός μπαλονιού κατασκευασμένου από την ουροδόχο κύστη γουρουνιού. Το έργο του μελετήθηκε από τον Γαλιλαίο.


 

Λεονάρντο ντα Βίντσι

 

 

 

Μελέτησε την κίνηση των πουλιών και συνέλαβε πρώτος την ιδέα κατασκευής του αερόστατου και του ελικοπτέρου. Σώζονται σχέδια ιπτάμενων μηχανών.

 

 

 

Κανέλλος Κανελλόπουλος- Σύγχρονος Δαίδαλος

 

Ο αθλητής βαλκανιονίκης Κανέλλος Κανελλόπουλος, το 1988, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του ΜΙΤ των ΗΠΑ πέταξε με ένα ιπτάμενο ποδήλατο από τα βόρεια παράλια της Κρήτης μέχρι την Σαντορίνη και κάλυψε απόσταση 135 χμ. Η επιτυχία αυτή αναφέρεται στο βιβλίο Γκίνες.

 
 

 

 Aεριωθούμενες ζώνες-Αεροσυστήματα Κεραυνός

 

Στους Ολυμπιακούς αγώνες του Λος Άντζελες,το 1984, χρησιμοποιήθηκαν ειδικές αεριωθούμενες ζώνες με την τεχνική εκτίναξης των πυραύλων της NASA και κάποιοι αθλητές πέταξαν με τον τρόπο αυτό μέσα στο αθλητικό στάδιο. Από τότε η τεχνική αυτή, χρησιμοποιείται σαν εφέ σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις αλλά και σε γνωστές ταινίες με υπερήρωες.

 

  • Μελέτη της Iστορίας του αερόστατου και κατασκευή μοντέλων
  • Μελέτη της Ιστορίας του αεροπλάνου και κατασκευή μοντέλων
  • Επίσκεψη στο πολεμικό μουσείο Αθηνών
  • Επίσκεψη ιπτάμενου της Σχολής Ικάρων στο σχολείο μας ενημέρωση και συζήτηση με τους μαθητές

 

Γ΄ΤΡΙΜΗΝΟ

 

Πλανήτες (Planets)

 

Μελέτη των πλανητών

Μορφολογία, αποστάσεις, πιθανότητα επίσκεψης, πιθανότητα ζωής

 

Πύραυλοι διαστημόπλοια δορυφόροι

Ιστορία πτήσεων, πληροφορίες και υλικό από τη NASA(FLORIDA USA)

 

Κατασκευή μοντέλων

 

 
 

 




 

 


GreekEnglish (United Kingdom)